Born to be a dancer

Tuesday, August 28, 2012


This was just my lucky day! My friends and I picked a terrible day to go to Porto. I never saw so much rain on a summer day! But the problem wasn’t just the rain, it was also really cold. Aside all this we had a really fun day, we weren’t together in a while. These photos weren’t taken by my photographer but by a friend of mine, Mafalda. Getting there I was thinking how bad the weather had gotten in a few minutes. No way was I going to take pictures in the rain. After a long walk (until my shoes were full of water inside), Mafalda suggested that we should take the pictures in the rectory of the Universidade do Porto. And I couldn’t be happier with the outcome. It was so much fun being photographed by her, and since I didn’t wanted anything boring, because rain is boring enough, I started dancing and having fun with it. And I’m glad I did. I gave a motive for other people that found shelter there, just like us, to have fun just like I did! Long story short, the weather was terrible but I had a great afternoon with my girls. Talking about my outfit, I wasn’t so bright about it, not that I don’t like the clothes I wore! My problem was with my shoes! They weren’t the most appropriate to wear with rain but I’m not known for my predictable style. But if I had worn boots it would be just because of the rain since the shoes work a lot better with the look. The blazer that I’m wearing it’s in fact one of my favorites and I didn’t even gave any money for it, it was my mother’s when she was in her twenty’s. My mom had style and you’ll see that along the posts, I wear a lot of vintage pieces that were hers.       


Que dia este! Eu e as minhas amigas escolhemos a dedo o dia em que decidimos ir ao Porto. Nunca vi tanta chuva num dia de Verão! Mas o problema não era só a chuva, também estava frio. Apesar de tudo, tivemos um dia muito divertido, já não estávamos juntas há algum tempo. Estas fotografias não foram tiradas pela minha fotógrafa, mas sim por uma amiga minha, a Mafalda. Na ida para o Porto, estava eu a pensar em como num espaço de minutos o tempo tinha ficado tão feio. Nem pensar que eu ia tirar fotografias com chuva. Depois de tanto andarmos (até os meus sapatos estarem cheios de água por dentro), a Mafalda sugeriu que tirássemos as fotos na reitoria da Universidade do Porto. E eu não podia estar mais contente com o resultado. Até porque foi bastante divertido ser fotografada por ela, e como eu não queria monotonia, pois monótono já era o tempo chuvoso, comecei a dançar e a fazer palhaçadas. E ainda bem que me lembrei de o fazer. Não só dei motivo para as outras pessoas, que como nós se estavam a abrigar da chuva na reitoria, se divertirem, como eu própria me diverti imenso! Resumindo, no meio de tanta desgraça em questões meteorológicas, foi uma tarde muito bem passada com as minhas raparigas. Falando em termos de roupa, não fui tão iluminada quanto isso, não que eu não goste da roupa que usei, nada disso! O problema foi mesmo com os sapatos! Não foram os mais adequados para a chuva, mas também não sou conhecida por ter um estilo que seja completamente previsível. Mas se tivesse levado botas, seria única e exclusivamente para manter os meus pés secos, dado que estes sapatos resultam melhor neste look. O blazer que estou a usar é de facto um dos meus favoritos, e nem sequer paguei por ele, era da minha mãe quando ela tinha os seus vinte e poucos anos. A minha mãe tinha estilo e vão perceber ao longo dos meus posts que eu vou usar bastantes coisas vintage que eram dela.              

















I was wearing:
Top: Zara
Blazer: Vintage
Trousers: Lefties
Shoes: Parfois
Bag: Biju
Necklace: Lefties

You Might Also Like

0 comentários