These boots are made for walking

Sunday, August 12, 2012



  It wasn’t one of the best days to take pictures. Or it was sunny or very cloudy like it was going to rain. So, for this kind of weather, nothing better than a good pair of boots and my favorite capeline. Individually those two pieces are my favorite. So I thought: “Will they work together?”. It was worth a shot and I’m really happy with the outcome. There boots are in fact my “war boots”. I take them to music festivals where the get dirty and they even have a tear made by my dog! But I still love them. The shirt I’m wearing is suitable for every situation creating different styles without looking like the same shirt. Lastly, a capeline is the ideal solution when you don’t feel like wearing sunglasses and with an extra: it protects the hair from solar radiation!


  Não foi dos melhores dias para começar a tirar fotografias. Ora aparecia um sol imenso por entre as nuvens, ou escondia-se parecendo que ia chover. Então, para este tipo de tempo, nada melhor do que um bom par de botas e a minha capeline favorita. Individualmente, as peças que usei são das minhas favoritas. Daí ter pensado: “Será que estas peças juntas vão resultar?”. Não custou nada tentar e estou contentíssima com o resultado final. Estas botas são de facto as minhas “botas de guerra”. Levo-as para festivais de música, onde ficam sujas e até um rasgão feito pelo meu cão têm! Mas continuo a adorá-las. A camisola que estou a usar adequa-se a toda e qualquer situação conseguindo criar diversos estilos sem parecer a mesma. Por último, uma capeline é a solução ideal para dias em que não nos apetece usar óculos de sol e com um extra: protege o cabelo da radiação solar!











I was wearing:
Top: American Vintage
Capeline: Stradivarius
Shorts: Women´Secret
Boots: Thrifted 
Bag: Zara
Bracelets: Pandora / Claire´s

You Might Also Like

0 comentários