American girl

Thursday, September 06, 2012



Something very different from what I normally wear. I was looking at the American flag and I thought: can I create a look inspired in it? And I was right! Something red: the pants. Something blue: the top. Something white: the sneakers (I have been discovering tennis shoes I didn’t remember I had). And of course the detail of the stamped flag on the top. So today I felt like a walking flag. And I liked it. It’s an easy, comfortable look but it can’t be worn by everyone. A look like this demands to know how to wear it. And right now I’m really close to a nervous breakdown. One of those that make me want to throw my computer through the window. Here was I so happy to create a lookbook, to increase the publicity of the blog, when I try to put the link it just stays on the wrong place, so I end up having an hyperlink to lookbook in the end of my page when it should be at the end of each post. I accept suggestions to fix my problem! Looking on the bright side I have a lookbook! Check it out: www.lookbook.nu/thegoldensoul
Today I’m going to go shopping. I’ve looking for some nerd glasses for the beginning of college but I haven’t found a pair that I really liked or that looked good on me (problems of people with small faces). Tomorrow I’ll show the outcome of my shopping trip.


Algo bastante diferente do que normalmente uso. Estava eu a olhar para uma bandeira americana e pensei: será que eu consigo criar um look inspirado na mesma? E como eu estava certa! Algo vermelho: calças. Algo azul: top. Algo branco: sapatilhas (ando a descobrir sapatilhas que nem me lembrava que as tinha). E está claro, o pormenor da bandeira estampada no top. Por isso, hoje senti-me uma bandeira ambulante. E gostei. É um look fácil, confortável, mas não é para ser usado por qualquer pessoa. Um look que exige saber ser usado. E neste preciso momento estou à beira de um ataque de nervos. Daqueles que dá vontade de atirar o computador pela janela. Eu toda contente a criar um lookbook, até para aumentar a publicidade do blog, quando estou para pôr um link, este fica no sítio errado, ou seja, tenho uma hiperligação para o lookbook no final da minha página no blog, quando devia de estar no fim de cada post. Aceitam-se sugestões para resolver o meu problema! Vendo pelo lado positivo, já tenho lookbook! Visitem: www.lookbook.nu/thegoldensoul
Hoje vou às compras. Ando atrás de uns óculos estilo nerd para o começa da faculdade, mas ainda não encontrei nenhuns que realmente goste ou que me fiquem bem (dificuldades de quem tem uma cara pequena). Amanhã, eu mostro o resultado das minhas compras! 










I was wearing:
Top: Stradivarius
Trousers: Vintage
Sneackers: Converse All Star
Sunglasse: Vintage




You Might Also Like

0 comentários