More neon!

Tuesday, September 11, 2012



It looks like I’m in a mood of wearing neon on my tops. But is in fact a trend that caught people that have a bold style and are not afraid to take chances and to be noticed. Yes, because if you wear something neon you can’t go unnoticed. My advice is, to counter balance, don’t wear a lot of pieces that pop at the same time. It’s confusing for who’s looking and can’t put all together in the same style. So wear neon in just an item, everything else should be discrete. Or if you want to wear some more basic, why not wear some neon accessories? A necklace with some bracelets is perfect to take a basic look to the next level.
And there are two days left for my classes to start. I don’t if I should be happy or sad. And the problem isn’t even the classes. I’m going to miss my home, my family, my dog, my friends… But I know that in Aveiro I’ll find other things, my freedom, my friends from there, knowledge. My heart is spilt in two. It’s going to cost but what awaits me is also really good!


Parece que ando numa de usar neon nos meus tops. Mas é de facto uma moda que pegou para quem tem um estilo mais ousado e não tem medo de arriscar e de ser notada. Sim, porque quem usa alguma coisa neon não o faz para passar despercebida. O que eu aconselho, para contrabalançar, é não usar muitas peças que chamem à atenção ao mesmo tempo. Torna-se confuso para quem está a olhar e nem sempre se consegue adequar tudo ao mesmo estilo. Por isso, usem neon numa peça só, tudo o resto deve ser mais discreto. Ou então, se estão a vestir algo mais básico, porque não usar acessórios neon para dar mais graça? Um colar combinado com umas pulseiras é perfeito para levar um look básico para o nível seguinte.
E faltam 2 dias para as minhas aulas começarem. Nem sei se fico contente ou triste. E o problema nem sequer é das aulas. Vou sentir imensa falta da minha casa, da minha família, do meu cão, dos meus amigos… Mas sei que em Aveiro vou encontrar outro tipo de coisas, a minha liberdade, os meus amigos de lá, o conhecimento. O meu coração está dividido. Vai custar-me, mas sei que o que me espera lá também é bastante bom!









I was wearing:
Top: Primark
Trousers: Lefties
Shoes: Local store
Bag: Bershka

You Might Also Like

0 comentários