This week mood.

Wednesday, January 29, 2014


(EN) This week I came across with an interesting question. Do I have such a strong personality that doesn´t allow people approaching me? Does the fact that wearing so much black blurred my essence? Do I become inaccessible?
Last week I was worried about the fact that women/men are sending the wrong idea of what they are but I didn´t stop to think how the evolution of my style/personal taste affected my personality. Can really a "color" define who we are? After much thinking (yes, I digress a lot in class, but damn, a girl has to get distracted from time to time!) I came to the conclusion that no, a "color" doesn´t define who we are, only defines what others may think of us. Believe me, there´s a difference. We have the power to change their opinions whenever we want. Or we can ignore them if we think it´s not worth it.
So my inspiration this week is the color black with all the prejudice associated and a good dose of: I DON´T GIVE A S**T!

BTW, don´t forget to enter the GIVEAWAY to win a dress of your choice valued at 200$! Enter here.


(PT) Esta semana deparei-me com uma óptima questão. Terei eu uma personalidade tão forte que nem deixo as pessoas aproximarem-se de mim? Será que o facto de vestir tanto preto intoxicou a minha essência? Será que me tornei assim tão inacessível?
Na semana passada estava preocupada com o facto de as mulheres/homens transmitirem a ideia errada do que são mas nem parei para pensar no que a evolução do meu estilo/gosto pessoal afectou a minha personalidade. Será que realmente uma “cor” pode definir quem somos? Depois de muito pensar sobre o assunto (sim, eu divago muito nas aulas, mas caramba, uma pessoa tem que se distrair de vez em quando!) cheguei à conclusão que não, uma “cor” não define quem somos, apenas define o que os outros podem pensar sobre nós. Acreditem, são coisas completamente diferentes. Nós temos o poder de mudar a opinião dos outros se assim o entendermos. Ou podemos ignorar se acharmos que não vale a pena.
Por isso, a minha inspiração esta semana é o preto e todos os seus preconceitos associados e uma boa dose de: EU QUERO LÁ SABER!

BTW, não se esqueçam de participar no sorteio para ganhar um vestido à vossa escolha no valor de 200$! Participem aqui.






Source: We heart it

Love, Inês

You Might Also Like

14 comentários

  1. Great post! kisses!

    http://miestilobasico.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Good conclusión ;)

    http://shareasecretmag.com/

    xoxo

    ReplyDelete
  3. Those bag and picture are so cool!

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  4. I dont think a color can define but rather reflects the mood :)

    ReplyDelete
  5. Nice! great inspo!

    http://blondieanchors.com/

    ReplyDelete
  6. very nice pics
    xx

    http://thedesire.es
    http://www.bloglovin.com/en/blog/10612739

    ReplyDelete
  7. I don't care what people think about what I wear! I know that I wear a LOT of dark clothing, to the point my mom consistently says that it looks like I'm always going to a funeral, but it's what makes me happy and what makes me feel confident, so why the heck not! :D

    x
    Phoebe
    Eat. Live. Love. Repeat.

    ReplyDelete
  8. gostei do post :) quanto à questão.. acho que a escolha de uma cor para nos vestirmos, seja preto ou outra, acaba por definir sempre algo de nós, não pode dizer quem somos obvio, mas já diz sem dúvida algo de nós, sobre o nosso estado de espírito :)

    beijinho
    STYLE TRACES BLOG
    ST FACEBOOK PAGE
    ST INSTAGRAM
    ST ON BLOGLOVIN


    xoxo
    STYLE TRACES BLOG
    ST FACEBOOK PAGE
    ST INSTAGRAM
    ST ON BLOGLOVIN

    ReplyDelete
  9. Yeahhh girl! Wear black with pride; who cares if people get a thought on you based on the colors you wear. If you like it, that's all that matters!
    Following you now!

    xo,
    Allie
    www.sparklesandstilettos.com

    ReplyDelete
  10. Beautiful pictures!!
    Alessandra
    www.alessandrastyle.com

    ReplyDelete
  11. I don't think wearing certain colours define us, we just wear what we're most comfortable in. Great photos.

    ReplyDelete
  12. Love this post!

    New post: http://betweenmyclothes.blogspot.com

    ReplyDelete