This week mood: Midi-skirts.

Monday, March 03, 2014


Midi-skirt. Lately I´ve seen so many street styles that incorporated a midi-skirt and for those unaware: it´s a skirt below the knee and above the ankle. And I tell you that I love to see them paired with oversized sweaters and stilettos (oh my, black stilettos!). As simple as the look is a midi-skirt brings another life and strength to the outfit, don´t you think?
I'm so obsessed that this week I'm doing a DIY skirt of this type. I promise that when I end it I put some pics here and, if you want, I make a post dedicated to how I did it.



Midi-skirt. Ultimamente tenho visto muitos street looks em que incorporaram uma midi-skirt, para quem não sabe: uma saia abaixo do joelho e acima do tornozelo. E digo-vos que adoro vê-las emparelhadas com uma camisola de malha oversized e uns stilletos. Por muito simples que o look seja, uma midi-skirt traz outra vida e força ao outfit, não acham?
Ando tão obcecada que esta semana até me estou a aventurar num DIY de uma saia deste tipo. Prometo que quando a acabar coloco aqui uma fotos e, se fizerem questão, faço uma publicação dedicada à forma como eu a fiz.   







Source: We heart it

Love, Inês 

You Might Also Like

16 comentários

  1. Beautiful! I really like the last photo.

    www.shineonsilver.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. These are all such cute midis! Look forward to seeing the DIY x
    Freya's Fashion Chapter

    ReplyDelete
  3. Adoro essas saias, mas tenho a sensação que não me iriam ficar bem porque sou muito baixiiiinha!
    La Cerise Shop giveaway
    http://annluckindarkdays.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  4. Midi skirts are great and I love these pictures, they brought me so much inspiration!

    http://www.mursway.com/

    ReplyDelete
  5. Lovely pictures, your DIY sounds fabulous :)x

    The Belle Narrative

    ReplyDelete
  6. I like the last tulle skirt :)

    ReplyDelete
  7. The skirts are so pretty ! :)
    Would you like to follow eachother on bloglovin ? Let me know :)

    www.thefashionpanda.be
    www.thefashionpanda.be

    ReplyDelete
  8. Me encanta! Son todo un clásico para esta temporada! Xx


    New post: http://betweenmyclothes.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. LOVE LOVE LOVE the last one

    beijinhos querida
    Chic Diary

    ReplyDelete
  10. r: foi mesmo! eu acho que gostei mais do cenário do que a colecção~~em si, a ideia foi de génio este conceito, estava tudo magnifico

    ReplyDelete
  11. what a wonderful selection
    hope you can visit my blog

    lovefeelfashion.com

    ReplyDelete
  12. Love that midi skirt!! Amazing photos and wonderful blog!! <3

    Well I was wondering if we could follow each other via bloglovin, instagram, gfc, twitter, facebook and g+? Do visit my blog and let me know where you follow and I will follow back right away!! :)

    Hugs and kisses
    Charu
    http://www.myglossyaffair.com

    ReplyDelete
  13. Gosto muito de ver essas saias :)

    ReplyDelete