Rimmel Stay Matte Liquid Mousse Foundation: review.

Wednesday, August 20, 2014


(EN) Foundation. Today I will talk about my everyday makeup basic: foundation. With light or full coverage, I can no longer leave the house without it. Even if I don´t have time for full makeup, I don´t pass foundation, mascara, and lipgloss, it always gives me a fresh face, especially in the morning. When I started to see some reviews on this Rimmel foundation I was amazed, it looked like a miracle product! So I decided to buy, try it and share my opinion with you. 

(PT) Base. Hoje venho falar-vos um pouco de um produto básico do quotidiano: a base. Com pouca ou muita cobertura, já não consigo sair de casa sem ela. Mesmo que não tenha tempo para o resto, não abdico da base, da máscara e de um lipgloss, sempre dá outro ar à cara, principalmente de manhã. Quando comecei a ver algumas reviews sobre esta base da Rimmel fiquei espantada, parecia um produto milagroso! Por isso decidi comprar, experimentar e partilhar convosco a minha opinião. 



As you can see, my skin is quite oily with bright spots; I have some red areas and dark circles. Let's see what this foundation has done for me.

Como podem ver, a minha pele é bastante oleosa e por isso brilhante, possuo algumas zonas vermelhas e olheiras bastante carregadas. Vamos lá ver o que é que esta base fez por mim. 


Returning to the problems I have: redness, dark circles and oily skin. Watching closely this foundation solved all the problems. My skin color is homogeneous, oiliness is gone as my dark circles. I wore it for about 6 hours and it held up quite well, and the most important: no oiliness. But there are some aspects I haven´t liked. First, as it is a mousse foundation you need extra careful and dedicate more time to homogenize so I don´t recommend it to anyone who isn´t comfortable with makeup. Second, I feel it is necessary to have the right tools to achieve a flawless skin. Third, it claims to be a light mousse foundation and I don´t have the same opinion, it feels a little thick on my skin.
The verdict: It's a great foundation for anyone who wants medium to full coverage even though I think it´s too heavy for everyday wear. It will be a perfect foundation for night outs or for who wants a great coverage for several hours. As I mentioned, I don´t advise it for beginners since it isn´t the easiest foundation to work. The fact that the colors are limited is a disadvantage. I bought it in the color "True Ivory" 103 and it blends perfectly with my skin tone. Would I buy it again: absolutely!

Retomando nos problemas que eu tenho: vermelhidão, olheiras e oleosidade. Vendo de perto resolveu todos os problemas. Uniformizou a minha cor de pele, a oleosidade já não se nota e grande parte das minhas olheiras desapareceram. Estive com esta base durante 6 horas e aguentou bastante bem, oleosidade nem vê-la. Mas tenho alguns aspectos que não gostei nesta base. Primeiro, como se trata de uma base em mousse é necessário ter mais cuidado e dedicar mais tempo a uniformizá-la pela cara e por isso não a aconselho a quem ainda não está muito à vontade com maquilhagem. Segundo, sinto que é necessário possuir as ferramentas certas para conseguir um resultado impecável. Terceiro, na embalagem afirmam ser uma base leve algo que eu não acho que seja, sinto-a um pouco pesada na minha pele.
 Veredicto: É uma base óptima para quem quer cobertura média a total apesar de a considerar pesada demais para o dia-a-dia. Será uma base perfeita para saídas à noite ou para uma boa cobertura durante várias horas. Como já referi, não a aconselho a principiantes dado que não é das bases mais fáceis de trabalhar. O facto de as cores serem limitadas poderá ser uma condicionante. Eu comprei-a na cor “True Ivory” 103 e adequa-se em perfeição ao meu tom. Comprava-a de novo: claro que sim!  

Necklace: Lefties
Top: Mango

Love, Inês

You Might Also Like

2 comentários

  1. I was trying mousse make ups, but are to dry for me :(
    however, they give nice cover and matte finish
    <3 kisses
    http://pearlinfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Nice review, very useful, I agree it`s good for night :)

    http://dreamland1234.blogspot.com/

    ReplyDelete