The issue.

Friday, August 22, 2014


Play. I was having a huge desire to buy a playsuit but the truth is I couldn´t find any that I really liked or one that fits me. Lately I've noticed that most stores don´t make clothes for curvy girls, but for the skinny (without literally no boobs and no butt) that fashion created. Maybe I'll touch a sensitive spot but it has to be said and I hope someday to actually change some minds. In the world there aren´t only (too) skinny women, in fact, most women have (beautiful) curves. But unfortunately, with the clothing that is sold becomes almost impossible to show curves with pride. That said I have had extreme difficulty in finding a playsuit for me. Tired of searching, I decided to play with an old dress and make him a playsuit. And the result is here, a perfect one for my body. Oh, remember when I told you about the only hat that fits in my little head? Here it is in all its gorgeousness! 

Brincar. Andava cá eu com uma vontade enorme de comprar um macacão mas o certo é que não conseguia encontrar nenhum de que gostasse ou que me ficasse verdadeiramente bem. Ultimamente tenho reparado que a maior parte das lojas não confecionam roupa para raparigas com curvas, confecionam sim para as tábuas que a moda manufactorou. Talvez vá tocar num ponto sensível mas isto tem que ser dito e espero um dia mudar realmente as mentalidades que por aí andam. No mundo não existem só mulheres magras, de facto, a maior parte das mulheres têm curvas. Mas, infelizmente, com a roupa que é vendida torna-se quase missão impossível mostrar as curvas com orgulho. Dito isto, tenho tido uma extrema dificuldade em encontrar um macacão que me fique bem. Por isso, farta de procurar, decidi andar a brincar com um vestido antigo e fazer dele um macacão. E o resultado está aqui, um macacão perfeito para o meu corpo. Ah, lembram-se de vos ter falado no único chapéu que servia na minha pequena cabeça? Aqui está ele em todo o seu esplendor!





Playsuit: DIY
Denim shirt/Shoes: Lefties
Purse: Zara
Hat: Local store 

Love, Inês

You Might Also Like

7 comentários

  1. I agree, I have trouble finding clothes for my curvier body type too, but you look great in this :)

    http://dreamland1234.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. nice photos!

    http://www.mesmemosphotoblog.com/

    ReplyDelete
  3. Great look dear !
    xoxo

    www.mychoicebysorana.blogspot.ro

    ReplyDelete
  4. gosto muito da cor do "macacão artesanal"! miss you sis

    ReplyDelete