Rimmel Match Perfection Foundation: review.

Thursday, September 25, 2014



(EN) Perfect. Today is Wednesday, so who is an assiduous follower here knows that is beauty day! And those who don´t follow the blog and want to be part of it follow me, you won´t regret. But today I bring you a product that since the first use that stole the role from any other foundation I own. This is the Rimmel Match Perfection foundation (give me Rimmel!). What they claim: "A match so perfect, it's undetectable in any light! Light Perfecting radiance foundation. Traceless coverage and perfectly flawless skin under any light Lasts all day. SPF 18". They promise a lot, uh? In my experience I tell you they fulfill the promises. It's a fluid and light foundation, great for everyday but can easily be built. The smell is a big bonus, has one of the nicest smells. Altogether there are 8 shades from lighter shades to darker shades. I chose two shades that I show in the picture, Light Nude (102) and Soft Beige (200). For my perfect color I like to mix these two. A little note about the price: I paid 4.99 euros for it in Clarel but I've seen at other stores close to 15 euros.

Verdict: This foundation exceeded completely my expectations. It is now part of my day routine. My only advise for anyone who has a combination/oily skin like mine is to apply a matte powder to eliminate excess shine. Would I buy it again? Of course, I am already thinking about buying backups! 


(PT) Perfeita. Hoje é quarta-feira, por isso quem é seguidor assíduo do blogue sabe que é dia de beleza! E quem não e quer estar por dentro do assunto, siga o blogue. Mas hoje venho falar-vos de um produto que desde a primeira utilização que roubou o protagonismo a qualquer outra base que eu possuo. Trata-se então da base Match Perfection da Rimmel (ultimamente tem-me dado para comprar bases da Rimmel!). O que eles anunciam: “Uma combinação tão perfeita que é indetectável em qualquer luz! Uma base leve, perfeita e radiante. Cobertura perfeita para uma pele impecável em qualquer luz. Dura o dia todo. Tem SPF 18.” Prometem muito não é verdade? Pela minha experiência digo-vos que preenchem tudo o que prometem. É realmente uma base bastante fluída e leve, por isso, óptima para o quotidiano mas que com facilidade pode-se construir. O cheiro desta base é um bónus, tem um dos cheiros mais agradáveis entre as diferentes bases que eu tenho. Ao todo são 8 tons existentes, dos tons mais claros aos mais escuros. Eu escolhi os 2 tons que vos mostro na imagem, Light Nude (102) e Soft Beige (200). Para obter a minha cor perfeita eu gosto de misturar estas duas cores e como a base é bastante fluída o processo é facilitado. Uma pequena observação acerca do preço: eu paguei 4,99 euros por ela na Clarel mas já vi em outras lojas perto dos 15 euros.

Veredicto: Esta base superou completamente as minhas expectativas. Faz agora parte do meu dia-a-dia. Apenas aconselho a quem tem uma pele mista/oleosa como a minha a aplicar um pó matificante para eliminar o excesso de brilho. Comprava-a outra vez? Claro que sim, já ando a pensar em comprar reservas!    


You Might Also Like

7 comentários

  1. I love this foundation too!

    Check out my new post Here!!!

    ReplyDelete
  2. Great review!
    http://hiddenndreamms.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. This looks great :)

    http://dreamland1234.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. I also used it for a while!
    xoxo

    www.mychoicebysorana.blogspot.ro

    ReplyDelete
  5. thanks for the review
    kss
    new post: http://tupersonalshopperviajero.blogspot.com.es/2014/09/fresh-cells-dsd-de-luxe-wondercell.html

    ReplyDelete