Basic Summer Makeup.

Thursday, July 16, 2015


Essential. All I want for summer is simple things. Including makeup. Fresh and easy. 
What I show you today is perfect for anyone who wants to take the first steps into the world of makeup but don´t know how. For me, there is nothing like a fresh and even skin, thanks to my dear BB cream, I can´t get enough of it! For the eyes I like to keep them simple, an eyeshadow to create some dimension and mascara to give volume to my lashes. I am pale and I can´t get almost any sun so I use bronzers, for a healthier look and lately I´ve been loving the Benefit Hoola Bronzer, it has the perfect shade for me. On a daily basis I like my nudes but I also love to play with different shades in an evening out.
Never forget that makeup exists to make you feel good, so wear it as you wish and play with it, because for me, makeup is a way to have fun.



Essenciais. No Verão quero é coisas simples. Incluindo a maquilhagem. Fresca, simples e à prova de totós. 
O que hoje vos mostro é perfeito para quem quer dar os primeiros passos no mundo da maquilhagem mas não sabe bem como. Nada como uma pele fresca e uniforme, graças ao meu querido BB cream da Garnier, não me farto dele! Para os olhos gosto de os manter simples, uma sombra para criar alguma dimensão e máscara que dê volume às minhas pestanas. Como sou pálida e não posso apanhar grande sol, recorro muito aos pós bronzeadores, para me darem um ar mais saudável e ultimamente tenho adorado o Hoola da Benefit, tem o tom perfeito para a mim. No dia-a-dia gosto muito dos meus nudes mas também gosto de brincar com tons diferentes numa saída à noite.
Nunca se esqueçam que a maquilhagem serve para nos sentir-mos bem, por isso usem-na como quiserem, brinquem, porque para mim, a maquilhagem é uma forma de me divertir. 


Products used:
Sephora Moisturizing Beautifiyng Water
Garnier BB Cream (Light)
 L.A. Girl Pro Conceal (Classic Ivory)
Make Up For Ever HD Powder
Benefit Hoola Bronzer
Kiko single shadow (118)
Benefit They´re Real Mascara
Essence Brow Mascara (clear)
Essence SooGlow (10 look on the bright side)
Chanel Powder Blush (31 Rose Caché)
Essence Matte Lipstick (05 Cool Nude)


Love, Inês

You Might Also Like

1 comentários

  1. Beautiful post,dear!!! Amazing blog! Welcome http://blondelafemme.blogspot.ru/2015/07/love-time.html

    ReplyDelete