Be bold.

Saturday, September 05, 2015


Red lips. I don´t even remember the last time I wore a red lipstick. It must have been probably 3 years ago when I had the guts to wear bold colors on my lips. I never understood why I stopped wearing them, but the truth is that I no longer felt myself with a bold lip. And so I began to wear nude lipsticks. I tried a red lipstick a few days ago and now I don´t want anything else. I won´t stop wearing my beloved nudes, but I will no longer be afraid to use a bold color!
And all of this because, I thought, a nude lipstick wouldn´t bring anything new to the look, which is pretty basic, so a good bright red would do the trick. And it makes all the difference; it takes the outfit to another level. Definitely something I will do more often.



Lábios vermelhos. Já nem me lembro da última vez que usei um batom vermelho. Deve ter sido provavelmente há 3 anos atrás, quando tinha a coragem de usar cores fortes nos meus lábios. Nunca cheguei a perceber o porquê de deixar de os usar, mas o certo é que já não me sentia eu. E foi assim que comecei a refugiar-me nos nudes. Experimentei há alguns dias atrás um batom vermelho e agora não quero outra coisa. Não vou deixar de usar os meus adorados nudes, mas também já não vou ter medo de usar uma cor forte!
E isto tudo porque, pensei eu, que um batom nude não ia trazer nada de interessante ao look, que é bastante básico, e por isso apostei num vermelho bem vivo. E faz toda a diferença, eleva o outfit a outro nível. Sem dúvida algo que passarei a fazer mais vezes. 





I was wearing:
Tee: Mango
Pants: Lefties
Blazer: Primark
Shoes/Bag: Parfois
Lipstick: Dior Nude Lip Blush Voluptuous Care in "Illusion"

Love, Inês

You Might Also Like

3 comentários